رئیس‌جمهور فارغ از هشدارهای کارشناسان و انتظار فعالان اقتصادی به‌ویژه در بخش تولیدی و نیز الزام قوانین مصوب مجلس مبنی بر توقف موقت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: در سال 91 مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها با قدرت و جدیت اجرا می‌شود.

محمود احمدی‌نژاد در دومین روز از سفر استانی خود در شهر پارسیان استان هرمزگان گفت: طرح هدفمندی یارانه‌ها با قدرت ادامه خواهد یافت و دولت مصمم است مرحله دوم این طرح را در سال 91 اجرا کند.

اصرار دولت بر اجرای ناقص مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در حالی است که احمدی‌نژاد نگفته است که زمان احتمالی اجرای فاز دوم کی خواهد بود و آیا این اقدام پس از هماهنگی با مجلس صورت می‌گیرد؟ اظهارات دیروز رئیس‌جمهور می‌تواند نخستین واکنش به نامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به رهبر معظم انقلاب باشد که در آن خواسته شده بود فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها متوقف شود؛ نامه‌ای که باعث شد تا پرونده اختلاف نظر دولت و مجلس به شورای حل اختلاف به ریاست محمود هاشمی شاهرودی ارجاع داده شود.

2 روز پیش هم 15 نماینده مجلس در نامه‌ای رسما خواستار حضور رئیس‌جمهور در نشستی غیرعلنی و غیررسمی مجلس شدند تا از جزئیات تصمیم دولت برای اجرای فازدوم هدفمندی یارانه‌ها از زبان محمود احمدی‌نژاد باخبر شوند و نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود را با او در میان بگذارند. دیروز رئیس‌جمهور با بیان اینکه هر ایرانی می‌تواند 70 - 80 هزار تومان در ماه دریافت کند، اظهارداشت: این گفته به مذاق برخی‌ها خوش نیامد و حرف‌هایی زدند که ربطی به هدفمندی یارانه‌ها ندارد و سعی کرده‌اند با سنگ‌اندازی جلوی اجرای مرحله دوم هدفمندی را بگیرند.

او اذعان کرد: ناآرام کردن بازار سکه و ارز بازی افرادی بود که منافعشان با اجرای هدفمندی یارانه‌ها به خطر می‌افتد اما نوسانات بازار ارز و سکه ربطی به اجرای هدفمندی یارانه‌ها ندارد و دولت سعی خواهد کرد با اصلاح امور مالیاتی و اصلاح نظام بانکی جلوی بسیاری از رانت‌خواری‌ها و بی‌عدالتی‌ها را بگیرد. مجلس اواخر سال گذشته با درنظر گرفتن افزایش نرخ تورم و نادیده گرفته شدن انتظارات قانونی بخش‌های تولیدی توسط دولت، در مصوبه‌ای دولت را از هرگونه افزایش قیمت حامل‌های انرژی برحذر داشت اما دولت در نخستین واکنش در همان ابتدای امسال با واریز گزینشی 28 هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار نشان داد که می‌خواهد دوباره قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد.

کد خبر 165921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز